esmaspäev, 30. mai 2016

Plaan Narva poolmaratoniks

Nagu ma olen mitu korda maininud, jooksen juba järgmisel laupäeval Narvas Energiajooksul poolmaratoni distantsi. Minu jaoks elus teine kord nii pikka maad läbida, huhh.
Samuti olen mainunud viimastes postitustes, et mind on tüüdanud juba üle kuu aja nüüd näriv põlve...valu. No ütleme selle kohta valu, miks mitte. 
Taaskord avastasin, et minu perearst on kõige kasutum inimene üldse - tegelikult ma ei tea, ehk on ta ise väga kompetentne ja hooliv, aga kui iga kord võtab mind perearsti asemel vastu resident, kellelt ma abi ei saa .. ei saa asjasse väga positiivselt suhtuda, ütleme nii. Viimasest käigust oli vähemalt nii palju abi, et sain saatekirja füsioterapeudi juurde .. 13. juuni. Kaks päeva pärast seda, kui võistlus on. 

Kuna minu enda lootus, et ajaga läheb asi ise paremaks, pole vilja kandnud, asun tõsisemalt asja kallale - rullimised, külmakompressid, kinesioteip, stabiliseerivad/tugevdavad harjutused ja palju puhkust. Parem hilja, kui üldse mitte, eksole. Olen selle kuu ajaga teinud päris mitu viga, mida ma loodan, et keegi teine ei kordaks - võtsin trennitempo maha ainult korraks, ei vähendanud jooksumahtu peaaegu üldse (kuigi vähemalt pikki distantse pole teinud) ning sel neljapäeval mõtlesin, et ah, mis ikka - läheks jookseks intervalle. Jooksu aja oli kõik ok, kuni põlv väsis ära ja valu naases tugevamana kui enne. Ma usun, et see mind eksiteele viiski - joostes ei ole mul põlv kunagi valus. Võib-olla see valu tuleks mingil hetkel, aga õnneks pole ma nii pikki distantse teinud. 

Kõik see üldine hädaorg on mind teinud keskmisest õnnetumaks ja kuigi ma üritan teha head nägu ja mitte tüüdata kõiki oma inimesi oma halaga, olen ma tegelikult päris mures. Kõigele sellele lisandus stress, et kuidas ma sellises seisus nüüd oma aega parandan ja nö lippu kõrgel hoian. Õnneks (!) sain ühel hetkel aru, et ma olen ikka täisidioot - mille jaoks ma siis trenni vihun teha? Et joosta mingil teiste jaoks suvalisel võistlusel minut parem aeg, millega jään ikka massi keskele/lõpupoole ja pärast longata edasi? Ma tahan ju tegelikult olla kogu aeg terve ja valuvaba, aga minu teod on viimasel ajal rääkinud põhimõtetele vastu. Olen olnud liiga mures mingi aja ja tulemuse jahtimise pärast, et pöörata tähelepanu sellele, kas ma olen ehk väsinud, ülemõtlev ja valutav. Olen. Kõike kolme asja olen. 
Vahepeal lõpetas jitsis naiste baaskursus ja võtsid meid ka pildile (mina vasakul seismas)! Ülimad neiud!

NIISIIS - lahendus peale eelmainitud meetodite: ma ei tee enne Narvat ühtegi pikka distantsijooksu, kohe kindlasti ei tee ma ühtegi intervalljooksu (olgem ausad, mida ma siin nädal varem nii väga ikka parandada suudan, kui tugevat põhja all pole) ja üritan võtta nii vabalt, kui saan. Energiajooksu eesmärgiks saab tervelt ja rõõmsalt läbimine, vahet pole, mis ajaga! 

Ettevalmistuse poole pealt veel nii palju, et varusin täna endale uued HIGH5 geelid (sest need on nii vedelad ja mõnusad ja ma tean, et need klapivad ideaalselt, SIS ja muud on veel proovimata ja nii lähedal võistlusele ei tahaks uusi asju katsetada), kompressioonsäärised (millega ma pean end veel natuke veenma, et mu põlvepekk ei võta kellegi silmanägemist ära, sorry not sorry) ning vaja on veel nokamüts soetada. Plaanis oli vb osaleda ka Otepää jooksutuuri viimasel päeval, aga ei, ei hakka riskima, pealegi tuleb ka töö vahele. 

Ühesõnaga üritan ikka mõistuse häält kuulata ja ka poolmaratoni läbimine on ikkagi päris suur asi, isegi kui ma esikolmikusse sel korral ei jookse ;)

5 kommentaari:

Margit Partei ütles ...

Ma tuleks sinu paati, kui vähegi lubatakse. Jookseks nii, et ei lähe katki ja saaks suu naerul finišeerida. Kui sulle sobib, siis jookseme äkki koos? Selline üle 6 min/km tempos midagi?

kristel ütles ...

Minu poolest täiesti vabalt, Margit :)
Aga kuna mina juba olen katki, siis võib-olla tüdined mu loivamisest ära ja jätad mu niisama maha, eks ole näha :)

Miina ütles ...

Mina olen ammu loobunud TOP 3 sekka jooksmisest :D

Oluline komponent põlvemure lahendamisel on ka adekvaatne valuravi, et ei tekiks hilisemalt kroonilise valu sündroomi. Ehk siis tabl Ibuprofeni 400 mg kuni 3 korda ööpäevas, lisaks tabl Paracetamoli 1 g kuni 3 korda ööpäevas. Selline nädalane kuur oleks tõenöoliselt vajalik.

Soovin sulle edu II poolmaratoni läbimisel ;)

kristel ütles ...

Aitäh, Miina! Just alustasin täna sellesama raviga, et viimanegi põletik/valu välja süüa kehast. Tahtsin enne selle poolaasta doonorlusega ühele poole saada :)

Tule ka jooksma, mul on veel võimalus laupäeval sind meelitada :)

Miina ütles ...

Kahjuks jätan Narva vahele ja naudin soojal maal päikest :D