esmaspäev, 1. veebruar 2016

Jaanuari kokkuvõte

Niisiis, aasta esimene kuu juba läbi. Ma väga loodan, et ei pea paika ütlemine, et aasta esimene päev/nädal/kuu otsustab terve ülejäänud aasta, sest ma tunnen, et see on kuidagi .. kehvapoolne algus olnud. 
Ausalt ma olin kokkuvõtet kirjutama hakates isegi täitsa üllatunud, sest ma enda arvates olen ikka äärmiselt laisk olnud ja vähe trenni teinud. Terve kuu olen vaikselt võidelnud kehva vaimse ja füüsilise olekuga - pidevalt on väsimus ja kummalised valud, millele lisandub motivatsioonipuudus ja vahepealsed kurbusehood. Eriti irooniline on see arvestades faktiga, et kõik on ju tegelikult hästi: töö on vaheldusrikkam ja lõbus; peika on täpselt sama armas kui alati ja miski peale tervise tegelikult alt ei vea. Saa siis aru. 


Seda toredam oli avastada, et tegin sel kuul 26 korda trenni (pildil pole kõike näha, sest ei mahtunud ära, true story). 

Kõige rohkem väisasin ka sel kuul jõusaali, sinna oleksin isegi rohkem sattunud, aga mulle meenus, et vahepeal tuleb teha kergem nädal, otsustasin siis juba täieliku jõuksipuhkuse teha, et keha saaks veidi taastuda ja nüüd saan uue hooga edasi lammutada. Jõusaalis teen ikka kükki ja jõutõmmet ja muid põhiasju, palju lõbusam on juba hakanud. Ühel päeval sain isegi kiita mingilt kutilt, et mu sügavkükk on väga kena ja üldse olen vinge (sest ma teen puhkepauside ajal vahepeal varesepoosi, sest ma ei viiiiiitsi niisama passida ja oodata). Ma tean, et seda jõusaali-rõõmu eriti kauaks ei jätku, sest varsti peab hakkama jooksumahtu tõstma ja aeg/jaks saavad otsa, nii et plaanin nüüd nautida ja ennast veidi rohkem mugavustsoonist välja lükata - tegelt jõuaks küll ju rohkem kui 40kg kükki teha, kui ma juba suudan teha kükki, kui 80kg poiss seljas naerab. 

Teisele kohale jääb jooksmine - sellega oli nii, et ma käisin korra jooksmas siis, kui väljas oli -26 kraadi ja see oli niiiii halb mõte. Viiest kilomeetrist umbes ühe ajal oli mul enamvähem soe. Pärast seda ma maadlesin ülikuiva naha ja absoluutse tahtmatusega enam iialgi õue üldse minna, nii et uuesti jooksma sain alles jaanuari lõpus. Nüüs muidugi on ilmad jälle mõistlikud, nii et jei! Pulss on ikka väga kurvakstegev, aga ma plaanin sellest end mitte häirida lasta, vähemalt teen midagigi. 

Brasiilia jiu-jitsut sain teha 3 korda, ühel korral sain maadluses ka kaasa lüüa. Jits on ikka väga lõbus, aga seal annab eriti tugevalt märku mu vasak õlg/ülaselg, et midagi pole hästi. Vähemalt on aina rohkem tüdrukuid näha, mis on ainult kasuks tulnud; ning lisavigastusi mina meie peresse ei toonud. 

Nendele trennidele tegin lisaks kõike muud, mille järele tuju oli, BodyVive'i, joogat, ringtreeningut - kokkuvõttes täitsa mõnus kuu, ma arvan, et muutuma peaks pigem minu enda mõtteviis. 

Statistika: 

Kuu jooksul 26 trenni, 26 tundi trennitegemist. 
Polari andmetel tegin 480 120 sammu ja läbisin 295 km.
Põletasin  64 163 kcal, neist trenniga 8044. 

Ütleks, et aktiivsem värk kui detsembris, aga eks arenguruumi on. Veebruaris proovin päevast aktiivsust rohkem täis saada (tõstsin selle kõige kõrgemale tasemele, sest istuv töö tapab) ja .. ma ei teagi, vähem valutada? Ja rohkem joosta, see aitab mul endaga rahu teha. 

2 kommentaari:

Gristel Pagi ütles ...

Kuule, tere Kristel :)

Selline küsimus, et kas mäletad, kas esimest korda näitas keegi Sulle need kangiga kükid ette või proovisid kohe ise? Sest no ma muidu käin päris tihti jõusaalis, aga ei julge küll ise selle kangi alla pusima minna, sest ma pole seda elu sees teinud. Teen jõudu igast muude masinate peal, aga aina mõtlen, et no kuidas saaks teada, et kuidas see kangiga kükkide tegemine käib. Tundub muidu lihtne, kui kõrvalt olen näinud. Pean vist alguses kangile panema hästi vähe raskust ja siis proovima vms... Kus jõusaalis muidu ise käid?1?


Tervitades,
Gristella

kristel ütles ...

Oi, aitäh, nii tore on küsimusi saada!

Tead, mul on kükkidega see lugu, et ma alustasin rühmatrennides ilma kangita; siis lisandus Bodypump, kus on kangil juba raskus peal, õnneks oli mul nii tore treener (Maris Tamm TYSKist), kes tuli ja pani kõik kohe paika. Sellele järgnes palju videode vaatamist, tehnika kohta lugemist ja enda peeglist imetlemist :D siiani pole ma veel ühelgi treeneril saanud varrukast kinni, et tagasisidet saada, aga ma järgin põhinõuandeid - kõht sisse ja pilk üles, ei vaju ülakehast ette; põlved ei tohi sisse vajuda ning üldiselt jälgin seda, et mul oleks mugav teha.
Soovitan alustada täitsa tühja kangiga (sest need kangid on ise juba mingi 20kg :D ) ja kui satub mõni asjalikumana tunduv inimene kõrvale, küsi, et kas tundub okei.
Ma ise ei tea siiani, kas ma teen asja õigesti, loodan parimat enamvähem. Kui ma jõuan, käin ma Tartu kesklinna Myfitnessis, seal on tervelt kaks kükipuuri, on lootust ikka löögile saada :)