teisipäev, 1. detsember 2015

Novembri kokkuvõte

Nädala kokkuvõtete ärajätmine oli ikka nii hea mõte, sest ma poleks mitte midagi huvitavat saanud öelda ilmselt. Tegin terve kuu vaikselt oma tahtmise põhjal trenni ja lasin üldse lõdvemaks. Ja nüüd on jõulukuu juba käes :)
Niisiis, november: 

Nii, laske ma nüüd selgitan, miks ma arvan, et lasin lõdvemaks, kui trennikordi tuli 28 ehk siis lihtne arvutus näitaks, et terve kuu jooksul oli mul 2 puhkepäeva. Tegelikult oli muidugi rohkem, sest ma teen tihtipeale 2 trenni päevas. 
Kõige rohkem tegelesin sel kuul brasiilia jiu-jitsuga, mis oli tõesti mõnus vaheldus. Jitsiga on ikka mul see teema, et ma veidikene kardan enne igat trenni, sest see on minu jaoks alati eneseületus. Mul pole kõige paremad lood tehnikaga ega jõu-osavusega ega ka mäluga - kui ma õppisin midagi kolm-neli kuud tagasi, siis üsna tõenäoliselt unustasin ma selle ka kohe ära ja olen ikka segaduses. Jits oli sel kuul kindlasti kõige nõudlikum ka füüsiliselt, sest muuhulgas sain ma ühes trennis NELI KORDA põlvega näkku ja ühes trennis lõin endale ise põlvega näkku. Ära ma end ei lase muidugi sellest hirmutada, sest mulle tundub, et ma veidi ikka arenen ja ei kuku kohe esimese rünnaku peale ümber. 

Teisel kohal oli jooksmine, minu teine armastus. Kilomeetreid muidugi vähe, sest ma peamiselt tegelen ikka aeglase tiksumisega, kuid see on ilmselt suurim vahemaa, mida ma olen novembrikuus kunagi joostes läbinud. Vähemalt eneseületuse tunne on suur iga kord, kui õues jooksutiirul ära käin. 

Mis aga mu kuu veidi kergemaks tegemise eest vastutas? 4 korda joogat ja 2 korda BodyArti. Mõlemad on keskendunud rahulikkusele ja hingamisele, BA muidugi veidike raskem, aga mitte midagi ületamatut. Mulle väga meeldib praegune Yogafunci kava ka, sest seal saab varesepoosi teha ja eputada, sest mingit painduvust mul jätkuvalt pole. Ühes trennis isegi turtsatasin mitu korda naerma lausete peale stiilis "ja pane nüüd otsaesine maha", "mine nüüd siit spagaati", "võta peopesadega ümber jalgade ja pane pea vastu põlvi". Jah, kindlasti. Täpselt seda teengi. 
Sinise rashguardiga Martin Aedma seminari alguses

Sel kuul võttis treener jitsineiud kokku ja ütles, et kui me tahame korralikult areneda, peaks tegema jõusaali kõrvale. Mitte keharaskusega ega Bodypumpi, vaid päris ausate raskustega jõusaali. Kui nii, siis nii, teen vaikselt uuesti kangidega ja hantlitega tutvust. Rinnalt surusin eelmisel nädalal 20kg, mis on minu jaoks täitsa hea alguspunkt, kükki tegin ka poole keharaskusega, eks nüüd edaspidi peabki hakkama lihtsalt raskust tõstma, muud midagi. Kui leiaks jõusaalisõbra ka, oleks küll julgem käia, ei peaks kartma, et kangi alla kinni jään, kuni teised naeravad.

Kui praegu ise järele vaatan, tundub küll täitsa vaheldusrikas kuu olevat.Tüdimuse ega motivatsioonipuuduse üle ma üldiselt kurta ei saanud, kuigi jah, ma kipun küll ütlema, et eiiiviiiiitsiiii ju trenni minna, seal on raske ja peab pingutama. Pärast on eranditult alati hea olla, peab vähem halama lihtsalt. 

Kuu parim trenn - reedel toimunud maadlus. Kui jitsis on võitlus juba maas ja üritad siis lihtsalt vastast kallistada, siis nüüd saan õppida ka maadluse A ja B selgeks. Sa tead, et trenn tuleb lahe, kui juba soojendus väsitab su ära; kui tihti on sul soojenduses olnud edaspidi ja tagurpidi kukerpallid, pea peal seismine, kukerpall+kätelseis, millele järgneb trenn, kus sa jooksed teist inimest lihtsalt maha. Nii lõbus, kuid päris nõudlik ja mul oli ikka täiesti väljaväänatud nuustiku tunne pärast seda. 

Polari andmed: 
Tegin 482226 sammu ja läbisin 295 km. 
Põletasin 62690 kcal, neist trennidega 7598.

Enesetunne ei valeta, kõik numbrid on väiksemad kui oktoobris. Eriti huvitav on see selles valguses, et mu novembri eesmärk oli iga päev Polari akviitsusnorm täis saada, mis mul ka õnnestus. 
Ilmselt tuleneb see sellest, et ilm on külmem ja pikki paaritunniseid jalutuskäike ma enam ette ei võta eriti. Detsember tuleb ilmselt veelgi vaiksem, sest ma tunnen, et keha tahaks veidi rohkem puhata ja mängida. 

Lisamärkus: kui keegi siiski tunneb vajadust mulle öelda, et see on liiga palju trenni, siis pole vaja. Minu jaoks on elementaarne võtta pool tundi-tund aega päevas enda jaoks, lülitada telefon kaugele ja teha midagi aktiivset. Ma olen terve, rõõmus ja roosa, nii et enda jaoks on tasakaal leitud, I don't need your negativity in my life. 

Kommentaare ei ole: