pühapäev, 1. november 2015

Oktoobri kokkuvõte

Olete vb märganud, et ma pole juba tükk aega nädala kokkuvõtteid teinud. Mul läks endal lihtsalt see pisut tüütuks ja kuna pühapäevad on mul tavaliselt eriti pikad tööpäevad, läheb trenninädal kogu aeg nihkesse. Nii et  räägin spordist muid rohkem ja vähem huvitavaid lugusid vabal ajal ikka, aga kokkuvõtet plaanin teha korra kuus. 
Mis siis oktoobris tehtud sai?

Kõige rohkem käisin jooksmas ja jiu-jitsut tegemas. 
Jooksmine on sel kuul mulle kuidagi eriti hästi klappinud. Pulss on pea kogu aeg kõrge ja kole vaadata, kui pulss on õigel tasemel, on tempo jalutamisega suhteliselt võrdne. Meeldivaks erandiks oli kolmapäevane jooks enne JJV trenni, kus esimesed paar km oli pulss isegi alla 140. Aga asi võis olla ka eelnenud kolmes puhkepäevas või selles, et külm ilm paneb kella veits võssa näitama. Ilmselt oleks jooksnud isegi rohkem, aga alles poole kuu pealt sain uued jalanõud selle tarbeks. Siiani pole ühtegi halba sõna öelda, joosta on pehme ja mõnus. Küll aga annavad tunda kangemad pahkluud ja põlved, ei teagi, miks. Täna jooksin näiteks üle mitme kuu vist 10km järjest. Lõpus tüdinesin sellest tiksumisest ära ja tegin viimase km 5:50 tempos. Väga mõnus tunne oli, samuti sai järele kontrollida, et pulsikell ikka toimis. Sööstis nii kiirelt ülespoole, et vist toimis küll. 
Külma ilmaga jooksmine on muidugi eriline tsirkus - kui ma praegu juba riietun nagu viieaastane - üks kiht teise otsa -, mis siis veel siis saab, kui ilmad päriselt külmaks lähevad? Pls aidake, jooksjad, mis te talvel kannate? 

Jiu-jitsuga olid asjad ka hästi sel kuul, nädalane puhkus ja hästi korraldatud graafik võimaldasid isegi kaks nädalat järjest kohal käia. Õppisin päris palju detaile juurde, oskan käelukke jälle natuke aega, kuni need uuesti ära unustan. Samuti sain esimest korda rullida meie peatreeneri Jorgen Matsiga, enne ma vist olin liiga noob ja polnud mõtet. Oktoobrisse jäi ka üks tore seminar VÕIMLAs, kus Ameerikamaalt käis üks Eestis BJJ alusepanijaid meile õpetamas, kuidas inimesi üle puusa pikali visata ja kohe peale ronida. Pärast seda olin ma umbes kolm päeva täiesti sinine: randmed, põlved, käsivarred, küünarnukid - you name it. Jitsiga seoses on mul ka ühed väiksemad plaanid, aga ma ei julge siin midagi kõvasti välja hõigata, kui juba aasta lõpp lähemale jõuab, ja saan vaadata, palju aktiivset matiaega üldse tuleb. 
Esireas kimonos, mille trennis ära lõhkusin :)


Tegelikult kui arvestada kokku kõik mu erinevad jõutrennid, tuleks neid kõige rohkem - 4x BodyPumpi (praegune kava ikka päris meeldib), 2x minu enda keharaskuse treeningut ja 2x JJV (JooksJõudVenitus) jõuosa. Tegelikult mulle meeldib täitsa jõuharjutusi ka teha, seal ei pea enamasti arutult kiirustama, kui välja jätta need Pumpi tragikoomiliselt kehva tehnikaga "tempo" kükid ja väljaasted. Vb seetõttu mulle praegune kava meeldibki, et kükilugu on niiii mõnus rahulik, saab sügavale minna (ass to grass on parim kükk) ja ei pea arutult tõmblema. Minul igatahes väljaasteloos tempos püsimine on rohkem põlvede nõksutamine kui päriselt välja astumine. 
Enda jõukava olen piinlikult unarusse jätnud, peabki selle uuesti kavasse võtma. Ja JJV on muidugi klass omaette, ma novembris peaksin ka esmaspäeval sinna sattuma, kui kerelihaste päev on, aiiiiii. Jalgadele see on ikka ülihea - esimesel korral olid jalad 4 päeva kanged. Mitte valusad, aga lihtsalt rasked, sest said uusi ja huvitavaid asju tunda üle tüki aja. 

Oktoobris sain tutvuda ka Lõunakeskuse MyFitnessiga, kus oli treeningpäev ja kohalkäimise eest sai väikseid auhindu, jess. Samuti käisin ühe korra ringtreeningus, pärast mida näitas pulsikell mu max pulsiks 228 (!), aga mulle meeldib mõelda, et see oli mingi viga, sest ... sellise pulsiga mul läheks ju pilt taskusse? Või ei ? 

Polari andmeid ka, niisama huvi pärast :

Tegin 506 877 sammu ja läbisin kuu jooksul 319.61km.
Põletasin 64 713 kcal, neist trennidega 8830. (siia juurde mainin selle, et 5 jitsitrenni arvesse ei lähe, sest seal ma pulsikella ei kanna)'

A mis sa oktoobris tegid? 

Kommentaare ei ole: