kolmapäev, 26. august 2015

Polar M400 - kuis on?

Mul on nüüd oma isklik pulsikellast/aktiivsusmonitorist sõber juba pea kolm nädalat randme peal olnud, tundus paslik aeg oma paar mõtet kirja panna. 

Plussid:

Pwetty

  • Joostes teeb täpselt seda, mida peab - GPS toimib kiiresti, leiab signaali tavaliselt paari sekundiga, pulsivöö ei streigi, millegi järel ei pea ootama.
  • Väga lihtne kasutada - Ekraan on piisavalt suur, kirja näeb ilusti lugeda, kõik on lihtsalt ja loogiliselt üles ehitatud.
  • Jooksu ajal ekraan seadistatav - saad täpselt valida, mis andmeid sa oma jooksu ajal näha tahad; kuna mina praegu uurin ainult pulssi ja kestvust, siis täpselt neid ma vaatangi. Pulss on suurelt ekraanil, nii et lihtne on sinna pilku peale heita. 
  • Kell näeb hea välja ja on mugav kanda - see on muidugi täiesti isiklik eelistus, sest mulle meeldivadki sellised ... massiivsemad ja mehelikumad kellad. Samuti meeldib mulle muidu ka kella kanda, olen sellega nüüd täiesti ära harjunud. 
  • Positiivne tagasiside - pärast igat trenni ütleb kell mulle, et jee, olid tubli ja su trenn aitas teha seda-ja-seda asja: parandada aeroobset vastupidavust, arendada kiirust, parandada lihaste tööd jmt. 
  • Aktiivsusmonitori on lihtne jälgida - põhiekraanil jookseb must riba, mis päeva jooksul valgeks muutub. Samuti on ühe klahvivajutusega näha, mitu protsenti oled täna saavutatud. Kui 100% saab täis, saad rõõmsa helisignaali ja kiituse. Samuti ütleb kell sulle päeva jooksul, mida pead kui kaua tegema, et normi täis saada - jooksma, kõndima või seisma. 
  • Lihtne kasutuskeskkond - mis minu jaoks on eriti mugav, on see, et ma ei pea pulsikella arvutiga ühendama (sest ma ei ole eriti arvuti taga ja ma ei viiiiitsiks sellega üldse tegeleda), vaid piisab sellest, kui ma pulsikella sünkroniseerin oma nutitelefoni rakendusega. Ma pole küll kindel, ilmselt see on kõigil ,aga andmed saavad iga paari päeva tagant uuendatud ja kõik klapib hästi, miski ei ole siiani ära kustunud iseenesest ega kadunud.
  • Pikk eluiga - ausalt olen siiani laadinud kella täpselt ühe korra, sest mulle ei meeldinud, kui ta poolikut akut hakkas näitama. Ma ei teagi, kaua see aku vastu peab, aga mitmeid mitmeid nädalaid kindlasti. Pluss see laeb iga kord, kui sa selle arvutiga ühendad nagunii. 

Miinused:
  • 10 tunni miinimum - et Polar saaks teha statistikat sinu kohta, pead sa kella kandma 10 tundi päevas. Kui näiteks hommikul on kiire ja unustad kella maha ja jooksed tööle/kooli/ära ja oled päev otsa eemal, on päev nö raisus. Noh, mina üritan nagunii mitte kella järgi elada, nii et mind see ei morjenda, aga kui Sina oled üks nendest, kes tahab saada iga päev kiitust ja numbrikinnitust, et olid tubli, võib see veidi häiriv olla
  • Ei sobi kõigega - täiesti naiselik põhjus küll, aga näiteks heleda suvekleidiga see kell mustas toonis ei sobi. Polar Loop näiteks on palju tagasihoidlikum ja sobib enamvähem kõigega, aga ma tahtsingi rohkem jooksukella, mitte aktiivsusmonitori, millega uhkustada.
  • Ei sobi iga trenni jaoks - näiteks ei saa ma seda iialgi kanda, kui ma lukumaadlust teen. Ma ei taha riskida sellega, et kraabin oma kellaga kellegi näo katki või et mu pulsivöö takistab mul korralikult möödumast - sest jitsis on väga palju enda rinnaga teiste hõõrumist. 
  • Võib tekitada pikaajaliselt negatiivseid emotsioone - okei, see on iga aktiivsusmonitori juures vist oht, et kui unustad selle maha või pead tegema trenni ilma selleta või ei saa oma normi täis, mõjub see halvasti sinu motivatsioonile - nagu oleks treening läinud tühja. 
  • Ei kohandu olukordades - iseenesest on see väga tore, et kell annab märku, kui oled liiga kaua istunud, küll aga tekitab see muret, kui pead näiteks päev otsa loengutes olema; loengud kestavad üldiselt 90 minutit ja kui sul on päevas 4 loengut, saadki 4 märki, et oled laisk ja kasutu. Sama käib kinoskäimise kohta, samuti selle kohta, kui on vaja kuhugi sõita jnejne.

Võin seda aja möödudes küll täiendada, kuid praegu olen väga rahul, et selle väljamineku tegin. Samas mainin ka seda, et väga tähtis on see, et sa oma andmeid ka õigesti tõlgendad ja kasutad - sellest pole ju vahet, kui näed, et oi, joostes on pulss kogu aeg kõrge, ju siis mul ongi pulss kõrge, tegelikult väsitad end lihtsalt ära ja baasvastupidavus on .. nagu mul - kehv :D Ilmselt on iga kella juures tähtsaim see, mida sa ise sellega peale hakkad!

Kommentaare ei ole: