esmaspäev, 31. august 2015

Nädal 24.08-30.08 ja mõtted poolikust


Jälle magasin kuidagi need ajad maha, ma tean, et kõik juba mõtlesid, et "Aga ma tahan ju teada, kui palju trenni meie laiskuse eeskuju tegi, et ma saaks end hästi tunda" ;)

Igatahes on mul praegu jooksuga väike .. jahenemine toimunud, ütleme nii. No pole tahtmist sees, nii et tegin sel nädalal hoopis jõudu rohkem. 

Esmaspäeval käisin üle saja päeva jälle jõusaalis. Tegin asju, mida seal ikka tehakse, tõstsin jalgadega kangi, tõstsin kätega sangpommi, kiskusin seljaga kangi ülevalt alla ja viskasin lõpus planku. Teate küll. Lihasvalu andis endast märku juba sama päeva õhtupoolikuks.

Teisipäeval käisin pulsipõhisel "jooksul". Pulss siis pidevalt alla 150, keskmine 145, tempo nii aeglane, et sama hästi oleks võinud kõndida. Ausalt öeldes viimase aja kõige kehvem trenn, esiteks valutasid kõik mu alakeha lihased eilsest trennist ja kuna ma venisin nii aeglaselt, ei läinud nad eriti soojakski ja jäidki tuikama. Samuti läksin ma kohe ausalt vihaseks, et ma pidin nii palju kõndima ja pulss oli ikka kõrge ja teised inimesed silkasid mööda nagu noored kitsekesed. Noh, mis ikka. Tehtud see sai.

Kolmapäeval käisin MyFitnessis suure fitpalliga trikitamas. Kõht ja selg said koormust, lihasvalu oli päris hästi järele andnud ja pärast tegin 10 minutit ka sõudeergomeetril HIITi. 

Neljapäeval puhkasin eelneva päeva kino sünnipäevast, mis mulle tähendas keskmisest suuremat stressi ja seda, et koju jõudsin umbes kell neli hommikul. Jalutasin palju ja puhkasin. 

Reedel oli aeg nädala teine jõusaaliskäik ära väisata. Kükki tegin juba päris kangiga, samuti jõutõmmet. Kõhulihastele keskendusin sutikese rohkem, kuid kehva uudisena hakkas mu õlg teravalt tunda andma, et millegagi ta rahul ei ole. Pean kontrollima, kas asi oli tehnikas või ajab kerge puhkus juba asja korda. 

Laupäeval hädaldasin päev otsa ilma üle, kuid tabasin väga sobiva päikeselise tunni ja tegin oma "jooksu"ringi ära. Algus oli väga paljutõotav, tuju oli hea ja pulss all. Mida aeg edasi, seda raskem aga oli pulssi alla 150 hoida, tuul oli vastu ja palav oli ja olin üks suur häda jälle. Pärast hakkasin rohkem süvenema pulsipõhisesse treeningusse ja tegelen selle uurimisega ka edasi, sest mul on tunne, et see sööb praegu kõik minu jooksurõõmu ära. Sellest siis edaspidi, kui olen veidi oma arvamusele ka teaduslikku alust või mittealust saanud. 

Pühapäeval käisin tööl. 

Noh, viis trenni, täitsa okei jälle. Praegu veel viimased nädalad, kus teen kõvemaid asju, enne poolmaratoni võtan nädala kergemalt ja pärast tuleb ka veidi lebomalt võtta. 

Poolikust rääkides - kas mul on mingit eriplaani ka? Absoluutselt mitte. Ma ausalt öeldes unustasin vahepeal juba ära, et ma seda pole ära jooksnud. Praegusel ajal on lihtsalt teisi asju, mis minu tähelepanu endale nõuavad. 
Aega ma ei tahaks endale ennustada, sest peamine eesmärk on ikkagi läbi joosta, terveks jääda ja rõõmus olla. Kõik, mis on alla kahe ja poole tunni, on juba hea, kui on alla 2:15, on kohe eriti hea. Eks võtan pulsikella kaasa ja üritan mõistlikku tempot hoida, et end mitte kinni joosta esimese viie kilomeetriga. 
Teiperit ma ei plaani sellise väikese asja jaoks, sest ma ei karda ka muidu oma elus süsivesikuid (khmh, sel nädalal 6 erinevat kooki proovitud), küll aga proovin keskenduda rohkem veejoomisele. Õnneks rajal on veepunkte piisavalt, tundub, arvestades, et ma oma pikkadel jooksudel pole üldse vett joonud; samuti on üks peatus, kus pakutakse High5 energiageele. Ilmselt võtan seal geeli ka, kui see tol hetkel õige tundub, sest siiani pole need mulle kõhuvalu ega midagi halba põhjustanud. 
Pärast seda maratoni tahaksin veidi aega veel Tallinnas veeta, ehk kuskil saunas mõnuleda ja rahus olla, kuid see pole mingi kindel nõudlus. Pigem vaatan, kuidas enesetunne on :) 

Ühesõnaga olen täpselt sama lebo, nagu ma olen terve selle aja olnud - ega sellest ei muutu ju tegelikult midagi, kui ma jooksen pooliku ka nelja tunniga läbi. Rahvasport on ikkagi lõbus. 

Küll aga olen hoogsamalt mõelnud, et mida teen, kui poolik on läbitud ja minu jaoks jooksuhooaeg nö otsa saab (sest külmad ilmad sakivad ja ma ei taha külma lägaga joosta :D ). Praegune esimene plaan on õppida inimesi peale kägistamise ka lööma, kuid ma ei otsusta enne midagi ära, kui saan veidikenegi oma järgmist aastat planeerida. 

Kommentaare ei ole: