neljapäev, 26. veebruar 2015

Rühmatreeningud, osa 2 - kardio

Rühmatreeningute tutvustamine jätkub, esimene osa on leitav siit. Sel korral keskendun trennidele, mis arendavad (või vähemalt peaksid arendama) vastupidavust ja võhma. 

Zumba - on tuntud oma hüüdlause tõttu "Ditch the workout, join the party". Muusika on alati lõbus, energiline, Ladina-Ameerika ja Hispaania mõjutustega (tihtipeale Pitbull). Muidugi muusikavalik oleneb suuresti treenerist, Kertu Valjala on hiljuti igas trennis korra ka "Uptown Funki" mänginud, mu lemmiktreener vanast ajast (kelle nime ma kahjuks ei suuda meenutada) improviseeris ka lauludega päris palju, klassikute kõrvale sai ka poplugusid kuulda. Olenevalt trennist väsitab rohkem või vähem ära, algul võib olla veidi keeruline, kui pole salsa ja rumba ja muude tantsude põhisammudega tuttav, aga üldjuhul on mõnus ja lihtsasti õpitav.

Step - toimub stepilauale astudes. Tund aega järjest. Selle ajaga õpitakse tavaliselt kas vähem või rohkem keeruline kombinatsioon selgeks, sammutakse stepilaual ja selle ümbruses. Üldjuhul pole väga raske ja pulss on pidevalt rasvapõletustsoonis. Selle tunni mure võib olla see, et tüütab ära ja kui põlved/pahkluud on katki või nõrgad, võib valus olla. Minul aeg-ajalt naksuvad põlved. Viimasel korral hakkas pea ka ringi käima kõikide keerutustega, aga see on ainult minu mure. 

BodyCombat - järjekordne LesMillsi loodud kontseptsioon, kus tund aega toimub korralik hüppamine ja nö löömine. Tund on inspireeritud erinevatest võitluskunstidest ja poksist. Mulle isiklikult see väga meeldib, sest mind huvitab püstivõitlus ka, aga ma ei taha, et keegi mind lööks. Selles trennis pole ohtu, et keegi sind päriselt lööks. Läbi võtab korralikult, kuid alati on võimalik tempot ka veidike maha võtta. Muusika on väga narkopeolaadne, vahepeale ka mõni karmim ja vihasem laul.

Danchehall - tantsuline tund, inspiratsioon siis Jamaica muusikast ja reggaetonist. Olen siiani ainult ühe korra käinud, oli veidi minu masti küll, aga mul jääb endal vastavast suhtumisest puudu, mistõttu minu tantsimine näebki välja, nagu ma teeskleksin. Väga nõudlik ei ole, keha sai soojaks alles tunni lõpus. 

BodyJam - tantsutrenn vol2. Eelnevalt olin kuulnud, et trenn on koreograafiliselt hästi keeruline ja algul ei saagi pihta, et mis toimub. Õnneks mina olin vist mingi maagiline erand, sest juba esimesel korral jagasin päris hästi sammud ära ja sain end higiseks hüpata. Hea energiaga trenn, aga ainult sellest üksi jääks mulle veidi väheks. Kui reede hommikud olid vabad, tegin Jami nö lõdvestustunniks pärast lihastreeningut. Muusika on täitsa mõnus, aga ka korralik tümakas. 

BodyVive - on kirjas kardiotrennina, aga minu arvates see on võrdlemisi ära jagatud, alguses on osa, kus toimub rahulik soojendus, veidi hüppamist ja tammumist ning hiljem on lihastreeningu osa. See ei ole väga raske trenn, soovitan algajatele, kellel pole eriti aimu, mida teha. 

NTC (Nike Training Club)  - see on samuti treening, mis oleneb suuresti treenerist ja sellest, kuidas tema tahab tunni üles ehitada. Aeg-ajalt on rohkem rõhku võhmal, teinekord jõutreeningul. Peamiselt kasutatakse oma keharaskust, samuti on sellel tunnil korralik soojendus alati, mis mulle väga meeldib. Harjutused on loogilised ja lihtsad, kuid see trenn pole kindlasti kergete killast, viilima pole sinna mõtet minna. 

BodyAttack - pean tunnistama, et ma pole MyFitnessis kunagi ise Attackis käinud, küll aga käisin TYSKis samalaadses trennis, millel oli teine nimi. Põhimõtteliselt on tegu nö "hullupanemise" trenniga, kus toimub palju hüppamist ja jooksmist. Ma ei plaani sinna trenni ka minna, sest see pole lihtsalt minu jaoks. Mulle ei meeldi teha paaniliselt kardiot, samuti ei ole ma hüpete sõber, sest mul lihtsalt hakkab pea valutama, kui peab niisama hüppama. Minule see trenn ei ole, aga on inimesi, kes on sellesse täielikult armunud. Ma ise eelistan võhmatrennina lihtsalt joosta. 

Kindlasti on mõni treening siit ka ära jäänud, kuid neid variante on lihtsalt nii palju, et kõigel ei jõuagi silma peal hoida :) 

Kommentaare ei ole: